Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU

LIBERA Zbigniew (ur. 1959)

Sterty protez, z cyklu: Lego. Obóz koncentracyjny (egzemplarz autorski) ,

Zaloguj się i korzystaj z funkcji OBSERWUJĘ.

Wybrane pozycje umieścimy w osobnej liście.
W ten sposób zapamiętasz najciekawsze obiekty, sprawdzisz wyniki sprzedaży po aukcji.

Logowanie / zakładanie konta na górze strony.
Zaloguj się i dodaj artystę do listy POSZUKUJĘ.

Wyślemy Ci informację, jeśli artysta ponownie pojawi się na aukcjach lub w ofercie sprzedaży.

Logowanie / zakładanie konta na górze strony.
Drukuj

fotografia barwna (odbitka) na papierze fotograficznym matowym (Kodak Royal Paper), wym.: 15,1 x 21,5 cm, sygn. i dat. na odwrocie na wklejce: "Zbigniew Libera / 1996 / KZL Lego Ap" (ołówkiem)

* doliczana opłata droit de suite

cena: 3 500 zł

04-12-2018
data dodania
Certyfikat autentyczności podpisany przez artystę. Dodatkowe informacje na stronie: www.polskidomaukcyjny.com.pl
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
LIBERA Zbigniew
Urodził się w 1959 roku w Pabianicach. Należy do najciekawszych artystów pokolenia, które pojawiło się na krajowej scenie artystycznej w latach osiemdziesiątych (w okresie tym nie uczestniczył w oficjalnym obiegu artystycznym, działał m.in. alternatywnym kręgu łódzkiego strychu i „Kultury Zrzuty”, współpracował także z Zofią Kulik jako jej model), tworzy obiekty, instalacje, realizacje wideo, posługuje się fotografią, malarstwem, jest autorem działań multimedialnych. Przedstawione na początku lat dziewięćdziesiątych prace o charakterze kontemplacyjno-medytacyjnym – jak np. realizacja wideo „Perseweracja mistyczna” (pokazana m.in. na głośnej wystawie „Perseweracja mistyczna i róża” w 1992 r. w PGS w Sopocie) wywołały wokół jego twórczości spore zanteresowanie. Kolejne wystawy na których przedstawił takie realizacje jak „Urządzenia korekcyjne” (wystawa indywidualna w CSW w Warszawie), czy też model obozu koncentracyjnego zbudowany z klocków lego, przyniosły mu miano artysty kontrowersyjnego i międzynarodowy rozgłos. W 2004 w łódzkim Atlasie Sztuki,PGS Sopot, poznańskim Arsenale pokazał wystawę swoich prac wykorzystujących przekaz fotograficzny "Mistrzowie i pozytywy".

Do najgłośniejszych jego realizacji z tamtego okresu należą wstrząsające „Obrzędy intymne” i „Perseweracja mistyczna”, filmy dokumentujące opiekę nad umierającą babką. W 1987r. stworzył „Jak tresuje się dziewczynki”, zapis wideo narzucania i przyswajania wzorców zachowań, tytułowej „tresury”, ćwiczenia ról związanych z wizerunkiem płci. W latach 90-tych Libera projektował „Urządzenia korekcyjne”, zestawy do poprawiania wyobrażonych niedostatków ciała, tworzył również fikcyjne, przetworzone zabawki, „protezy dorosłości w świecie dziecka”(Ronduda), których zadaniem było „tresowanie”, poddawanie dzieci „procesowi socjalizacji”. Najsłynniejszą z serii owych ”zabawek” jest zestaw klocków „Lego. Obóz koncentracyjny” (1994). Libera zerwał w tym dziele z podniosłym tonem w opowiadaniu o Holocauście, skoncentrował się na zagadnieniach związanych z pamięcią wizualną. Ukazał niemożność zbliżenia się do prawdy historycznej, która ulega zafałszowaniom niezależnie od budulca/języka, w jakim stworzony został zapis. Obóz koncentracyjny wykonany z powszechnie dostępnych klocków dla dzieci jest równie niedoskonałym świadectwem o Holocauście jak kino, literatura, czy malarstwo. Libera stawia w swojej twórczości pytanie: czy Holocaust i Druga Wojna są traumą, żałobą, którą należy oswoić i przepracować? Pytanie szczególnie aktualne w dobie przewartościowań i reinterpretacji (Shoah wkracza do komedii filmowych, humorystycznych kreskówek, od lat obecne jest w komiksach fantastycznych i grach komputerowych). Próbą odpowiedzi jest cykl fotografii „Pozytywy” (lata 2002 – 2003) oraz książka „Co robi łączniczka” (stworzona wspólnie z prozaikiem Darkiem Foksem w roku 2005). Libera wskazuje na to, że trauma została już przepracowana, a proces ten jest nadzwyczaj krótki, co więcej – skraca się w miarę rozwoju kultury multimedialnej w dobie przesytu obrazem.
Prezentowana praca została wystawiona na aukcji:
Obiekt wystawia galeria
Polski Dom Aukcyjny Wojciech Śladowski
ul. Stefana Batorego 2
31-135 Kraków
+ 48 12 341 47 37
biuro@polskidomaukcyjny.com.pl
polskidomaukcyjny.com.pl
Godziny otwarcia:
pon. - pt.: 10:00 - 17:00
Inne obiekty na sprzedaż:
Martwa natura
WANIEK Eugeniusz

8 500 zł

data dodania: 23-05-2013
Mazur
KURZAWA Antoni

24 000 zł

data dodania: 03-01-2013
Leżąca postać
CISOWSKI Andrzej

25 500 zł

data dodania: 23-10-2015
Gaj Świętopełka - Aleja Filozofów (w Kartuzach)
KRCHA Emil

18 000 zł

data dodania: 26-02-2016
Chłopiec roznoszący macę
HIRSCHENBERG Samuel

190 000 zł

data dodania: 01-03-2016
Painting Wood
ZAŁĘSKI Bohdan

9 450 zł

data dodania: 10-05-2016
biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Dodaj do ulubionych
Dodawać aukcje do ulubionych mogą tylko zalogowani użytkownicy
zaloguj się i skorzystaj z tej opcji
Dodaj do obserwowanych
Obserwować aukcje mogą tylko zalogowani użytkownicy serwisu
zaloguj się i obserwuj wybraną akucję
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl