Alina Bloch i Ryszard Piotrowski - malarstwo i rzeźba



Galeria DADA inauguruje swoją działalność wystawą malarstwa Aliny Bloch i rzeźby Ryszarda Piotrowskiego. Oboje artystów łączy nie tylko przynależność pokoleniowa, lecz również szukanie piękna i dobra w otaczającym świecie.

Każde z nich stawia własne pytania i po swojemu szuka na nie odpowiedzi: zestawienie erotycznych, wyrafinowanych w zmysłowym odczuciu powierzchni marmuru rzeźb Ryszarda Piotrowskiego z symbolicznym malarstwem Aliny Bloch, karze zastanawiać się nad istotą egzystencji człowieka, przemijającą młodością i jakością życia.

Zwrócenie uwagi na intymną bliskość i wewnętrzne powiązanie takich pojęć jak życie i uczucie, przyroda i sztuka, rzeczywistość i możliwość istnienia uświadamia, że zbyt często jesteśmy skłonni rozpatrywać je oddzielnie.


Rzeźby Ryszarda Piotrowskiego miękkie w formie, o łagodnych konturach, bezkonfliktowo wchodzą w relacje z otaczającą przestrzenia. Potrzeba doskonałości we wszystkim, karze artyście tworzyć w najszlachetniejszych z tworzyw rzeźbiarskich: marmurze i brązie. Patrząc na rzeźby Ryszarda Piotrowskiego uświadamiamy sobie, że jest on spadkobiercą tradycji, świadomie odwołując się do sztuki klasycznej. Artysta z imponującą biegłością wydobywa zmysłowość i tajemnicę piękna ciała kobiecego zaklęte w kamieniu.
  
 
 
 
Alina Bloch, „...której pejzaże malowane na jedwabiu odbijające widzialną przestrzeń są kształtowane jak najczystsza abstrakcja, inspiracje czerpie ze świata przyrody. Wraz z tekstem (cytaty z Biblii), który stanowi integralną część kompozycji, mówi o naszych życiowych odwiecznych lękach, wadach i obawach. Jej barwne i świetliste obrazy ukazują urok świata barwy i przestrzeni a jednocześnie tak jakby nakazują oglądającemu refleksję nad kruchością i ulotnością piękna.” 
z tekstu Janiny Polakowskiej
   
  
 
 
 

Proponowana wystawa poprzez zestawienie malarstwa inspirowanego przyrodą i wielotysięczną mądrością Biblii a rzeźbą nawiązującą do kultu kobiety-kochanki i matki, uświadamia nam, że sztuka wymaga wielkiego skupienia zarówno od twórcy jak i odbiorcy, a w obu przypadkach ważny jest moment refleksji i wyboru.

Kuratorzy wystawy:
Alina Bloch Ryszard Piotrowski

Sponsorzy:
Agencja Reklamowo-Wydawnicza Arkadiusz Grzegorczyk
ABW ART
GC cafe
SWEDEPONIC POLSKA Sp. z o.o.

   
 Alina BLOCH:

 

  

     

 
  

 Nota biograficzna:

 

Alina Bloch
po ukończeniu Liceum Sztuk Plastycznych w Zamościu studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom z wyróżnieniem rektorskim w 1981 r. zrobiła na wydziale projektowania w pracowni prof. J. Damięckiego . Studiowała malarstwo w pracowni prof. J. Lisa oraz tkaninę (aneks) u prof. W. Sadleya. W swojej twórczości zajmuje się malarstwem na jedwabiu oraz malarstwem sztalugowym.

W 1981 roku brała udział w wystawie „Dyplom 81” w Warszawskiej Zachęcie, potem w Berlinie i Lipsku. Swoje prace prezentowała na kilku wystawach indywidualnych i zbiorowych m.in. w 1997 roku w wystawie „Sakrum” w Częstochowie oraz pokonkursowej wystawie 1000-lecie śmierci św. Wojciecha w Dzieżgoniu (wyróżnienie) w 1998 roku brała udział w XVII Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie, w 1999, 2000 roku w wystawie „Moja Ziemia” w Domu Artysty Plastyka i Muzeum Ziemi w Warszawie, 2000 „Sztuka Włókna”- w DAP, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i Centrum Sztuki-Galeria El w Elblągu, 2002 roku- Warszawski Przegląd Malarstwa.

 _______________________________ 
 
 Ryszard Piotrowski:

 

  


 

 
  

 Nota biograficzna:

 

Ryszard Piotrowski urodzony w Warszawie w 1952 r., w latach 1971-1976 studiował w Warszawskiej ASP na wydziale rzeźby. W roku 1975 otrzymał nagrodę Ministra Kultury i Sztuki dla najlepszych studentów szkół artystycznych. Od 1976 do 1981 roku pracował na stanowisku asystenta i starszego asystenta na wydziale rzeźby Warszawskiej ASP.

W latach 1976-81 zajmował się działalnością w dziedzinie: rzeźby portretowej, rzeźby monumentalnej oraz LAND-ART. w zespole z architektami prof. Pinińskim i dr Zabłockim. W roku 1978 brał udział w „Konfrontacjach Warszawskich”- międzynarodowym sympozjum na zagospodarowanie centrum rozrywki na Gocławku. W roku 1981 uczestniczył w Festiwalu Sztuki „Zachęta”. Od końca 1981 r. zmienia profil zainteresowań, realizuje prace o charakterze kameralnym- małe formy rzeźbiarskie w marmurze kararyjskim, odlewy w brązie oraz unikalna technika repusu w srebrze. W roku 1987 bierze udział w wystawie zbiorowej „ON i ONA” organizowanej przez Czarną Galerię w Legnicy. W latach 1999-2000 uczestniczy w wystawach zbiorowych „Tunel Czasu” i „ Syndrom Milenijnego Przełomu” organizowanych przez ZPAP Okręg Warszawski.

    
Wystawa czynna do 31 stycznia 2003
  
Relacja przygotowana przez Artinfo.pl




Galeria prac


Powrót