PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
#3 (Mickiewicz) z cyklu Żywoty nieświętych
2009/2012
dwa wydruki pigmentowe, papier Hahnemühle Photo Rag 308 g,
25 x 16,6 cm - każdy, naklejone na karton 50 x 40 cm,
sygn., sygn. "Krzysztof Pijarski",
dat., tytuł i nakład na odwrocie kartonu
nakład: 1/7 + 2 a.p.
Cykl Żywoty nieświętych artysta opisuje jako "wizualne wykopaliska Warszawy, próbę przyjrzenia się zjawisku burzenia pomników w Polsce w okresie transformacji ustrojowej". Projekt ten skupia się właśnie na warszawskich pomnikach i rzeźbach, które zajęły miejsce pomników dawnych, a także na placach, okolicach i sceneriach, które pozostały po niegdysiejszych bohaterach. Wskazuje również na same strącone wizerunki jako swoiste ruiny reprezentacji. Tłumaczy, iż "dziś fakt, że Warszawa została odbudowana po wojnie jako obietnica społecznej utopii, jest praktycznie niewidoczny. Jej powojenne korzenie stały się hieroglifem. Żywoty są próbą wizualnej lektury skrytej gramatyki miasta, niemego języka, którym przemawia".
Wystawy: Warszawa / Żywoty / Ruiny, pl. Hallera, Warszawa (2012), prace z cyklu: Lives of the Unholy, C/O Berlin (2015).
Publikacja: autorska książka Żywoty nieświętych (Fundacja Archeologia Fotografii, Fotohof, 2012) - dołączona do pracy.
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
#3 (Mickiewicz) from the Lives of the Unholy series
2009/2012
two pigment prints, Hahnemühle Photo Rag 308 g,
25 x 16.6 cm - each, mounted on cardboard sized 50 x 40 cm,
signature, signed "Krzysztof Pijarski,"
dated, titled and edition on the reverse of the cardboard
edition: 1/7 + 2 a.p.
The artist describes the Lives of the Unholy body of work as "a visual archaeological study of the city of Warsaw, an attempt at looking closely at the phenomenon of the destruction of monuments in Poland in times of political transformation." The project is focused on the monuments and public sculptures in Warsaw that have taken the place of others, and also on the squares, the surroundings and sites left empty after their disappearance. It draws attention to the toppled statues themselves as well, interpreted as ruins of representation. Pijarski explains that "today the fact that Warsaw was rebuilt after the war as a promise of a social utopia is practically imperceptible. Its post-war roots have become hieroglyphs. The Lives are an attempt at a visual reading of the city’s hidden grammar, of the mute language it speaks."
Exhibitions: Warsaw / Lives / Ruins, Haller Square, Warsaw (2012), works from the Lives if the Unholy, C/O Berlin (2015) series.
Publication: Lives of the Unholy (Krzysztof Pijarski, 2012) - the book is part of the lot.
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
MSŁ - vertical series #9, 2008
Fotografia barwna, wydruk pigmentowy; 23,5 x 18 cm arkusz
sygn. dat., opis. na odwrocie (ołówkiem); wydruk autorski, edycja: 1/7 + 2
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
Przełęcz Snozka z cyklu Pomniki, 2006
fotografia, tryptyk
38 x 50; 50 x 66; 34 x 45 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
Tryptyk, fotografie barwne, lambda, pianka, laminat, 33 x 50 cm, 36 x 55 cm, 30 x 45 cm; egzemplarze autorskie, edycja: 1/7 +2 ap.
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
Folders #34 / #36 from the Dłubak-Sources series
2009/2010
diptych, pigment print, Moab Entrada Natural 300 g,
22 x 17 cm, 22 x 30 cm,
signature, date and description on the reverse,
edition: 1/7 + 2 a.p.
The work is part of the Dłubak-Sources series. Sources is a play with the notion of an archive as a source of information, an attempt to destroy its integrity and uniformity. The collection of negatives, photos, sketches, notes and texts left by this important figure in Polish photography serves as a resource or a `source` of new images - neutral representations, glaring manipulations and montages. The aim of this game is not to reconstruct Dłubak as he actually was, but to capture the products of his thinking and artistic and commercial activity.
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
Teczki #34 / #36 z cyklu Dłubak - Źródła
2009/2010
dyptyk, wydruk pigmentowy, papier Moab Entrada Natural 300 g, 22 x 17 cm, 22 x 30 cm,
sygn., dat. i opis na odwrocie,
nakład: 1/7 + 2 a.p.
Praca pochodzi z cyklu "Dłubak - Źródła". "Źródła" to gra ze źródłowością archiwum, próba rozbicia jego jednorodności i niwelującej siły. Zbiór negatywów, zdjęć, szkiców, notatek, tekstów po tej, istotnej dla polskiej fotografii postaci posłużył za surowy materiał, za "źródło" nowych obrazów - neutralnych rejestracji, widocznych przetworzeń i montaży. Celem tej gry nie jest odtworzenie prawdziwej postaci "Dłubaka", lecz umieszczenie produktów jego myślenia i działalności artystycznej oraz komercyjnej.
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
Morel 1968 / Arp 1931 (z serii MSŁ/), 2008
fotografia barwna/ papier archiwalny/ wydruk kolekcjonerski, 40,5x52,5 cm
sygn. i opisany na odwrocie /Krzysztof Pijarski Morel 1968 / Arp 1931 (z serii MSŁ/), 2008 2/7 +2 ap KPijarski)
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
fotografia barwna, papier matowy, Kodak Professional Endura, 13 x 18 cm; wydruk autorski, nakład:1/1
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
fotografia barwna, papier matowy, Kodak Professional Endura, 14,5 x 20,5 cm; wydruk autorski, nakład:1/1
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
fotografia czarno-biała, papier błyszczący, 39 x 48,5 cm (w świetle ramy); sygn. na odwrocie; wydruk autorski, nakład: 1/5
cena wywoławcza: Wykup abonament
PIJARSKI Krzysztof (ur. 1980)
fotografia barwna, papier błyszczący, 39 x 48,5 cm (w świetle ramy); sygn. na odwrocie; wydruk autorski, nakład: 1/5
cena wywoławcza: Wykup abonament