SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier fotograficzny, 19 x 18 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
Photograph from the series The Ruins of Warsaw - The Ruins of Saint Alexander's Church
vintage print, gelatin silver print on photographic paper, 19 x 18 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
1939/1945
odbitka żelatynowo-srebrowa, 17,8 × 12,6 cm, naklejona na karton 29,8 × 23,6 cm,
sygn. "Sempoliński" i tytuł na przodzie, pieczęć autorska z opisem: "99/I 1945" na odwrocie kartonu
vintage
W centrum zainteresowań fotograficznych Sempolińskiego leżało miasto i jego architektura. Kolumna Zygmunta III Wazy z Zamkiem Królewskim w Warszawie w tle, przedstawiona na prezentowanej fotografii, jest jednym z bardziej rozpoznawalnych jego kadrów. Praca ta wielokrotnie wykorzystywana była w różnego rodzaju drukach, m.in. na starych kartach pocztowych czy kalendarzach dotyczących Warszawy.
Publikacja: Robię tylko dokumenty - fotografie Leonarda Sempolińskiego (Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 2005).
Wystawa: retrospektywa Robię tylko dokumenty - fotografie Leonarda Sempolińskiego, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa (2005).
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
lata 50. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, 28,7 × 39,7 cm,
sygn. i pieczęć autorska na odwrocie
vintage
Sempoliński, choć znany jest przede wszystkim ze zdjęć dokumentujących miasto - szczególnie Warszawę przed wybuchem wojny i tę zniszczoną w 1945 r., realizował się w innych obszarach fotografii. W jego pejzażach odnaleźć można wiele obrazów, które są plastycznymi studiami form, często zmierzających w kierunku abstrakcji. I tak prezentowana praca wpisuje się w tę część jego twórczości, która też stylistycznie mocno osadzona jest w tradycjach piktorialnych - z miękkimi światłami i delikatnymi przejściami tonalnymi.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
1939/1945
gelatin silver print, 17.8 × 12.6 cm, mounted on cardboard 29.8 × 23.6 cm,
signed "Sempoliński" and titled on the front, artist’s stamp with inscription "99/I 1945" on the reverse of the cardboard
vintage
The city and its architecture were central to Sempoliński’s art. This photograph, which shows Sigismund’s Column and Warsaw’s Royal Castle in the background, is one of the most instantly recognisable of his pictures. It was reproduced on a number of printed materials, including old Warsaw postcards and calendars.
Publication: I Just Make Documents - Photographs of Leonard Sempoliński (Zachęta National Gallery of Art, 2005).
Exhibition: retrospective I Just Make Documents - Photographs of Leonard Sempoliński, Zachęta National Gallery of Art, Warsaw (2005).
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
1950s
gelatin silver print, 28.7 × 39.7 cm,
signed and artist’s stamp on the reverse
vintage
Even though Sempoliński is best known for his photographs documenting the city - especially Warsaw in the pre-war period and its ruins after the war in 1945, he also experimented with other types of photography. His portfolio of landscapes is rich in images that are artistic studies of forms, often inclining towards abstraction. This work is an example of the part of his art that is deeply rooted in the pictorialist tradition - with soft lights and delicate tonal gradients.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
fotografia czarno-biała, odbitka bromowa/papier fotograficzny,vintage print
16,7 x 11,3 cm (wymiary każdej odbitki)
na odwrocu pieczęć autorska
POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna, Warszawa
WYSTAWIANY:
- Uśpiony kapitał, wystawa w Muzeum Pałacu w Wilanowie, 2010
LITERATURA:
- Uśpiony kapitał, katalog wystawy w Muzeum Pałacu w Wilanowie, Fundacja Profile, 2010, Warszawa 2010, kat. nr 279 i 280
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
1955
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 22 x 39 cm,
tyt., dat. i pieczęć autorska na odwrocie,
vintage print
Zapoznając się z archiwum fotograficznym Sempolińskiego, można odnieść wrażenie, iż artysta dosłownie nie rozstawał się z aparatem. Znaleźć tam można bowiem mnogość motywów - od reporterskich ujęć wojennego okrucieństwa, przez kadry zniszczonej Warszawy, dokumentację architektury kraju, po sceny z życia codziennego. W komentarzu do wystawy Robię tylko dokumenty, prezentującej prace Leonarda Sempolińskiego w warszawskiej Zachęcie (2005), Adam Mazur wypowiedział się na temat stylu fotografii dokumentalnych artysty. Wskazał na jego fotograficzne bułhakowskie korzenie, które przebijają w niektórych fotografiach postimpresjonistyczną estetyką. Prezentowaną pracę zaliczyć można właśnie do tej części jego twórczości.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
1955
gelatin silver print, 22 x 39 cm,
titled, dated and artist`s stamp on the reverse,
vintage print
The photographic archive of Leonard Sempoliński is so rich that one has the impression that the artist never parted with his camera. The motifs cover a wide range: documentary photographs of war-time cruelty, depictions of Warsaw in ruins, documentation of Polish architecture and scenes of everyday life. When commenting on the exhibition I Just Make Documentary Photographs in the Zachęta Gallery in Warsaw (2005), Adam Mazur stressed that the documentary photographs of Sempoliński have their roots in Bułhak`s art, which is evidenced by the post-impressionist aesthetics visible in some of the works. The featured photograph is representative of such aesthetics.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
Untitled (The rebuilding of the Old Town in Warsaw)
1950
gelatin silver print, 17.4 x 12.4 cm,
author`s stamp on the reverse,
edition: unspecified
vintage print
Sempoliński enthusiastically photographed the rebuilding of Warsaw after World War II, the labourers` toil and artists` participation in that huge project, as well as the reconstructed or newly built housing estates. In the 1950s, he turned his attention to the poorer areas of Warsaw, but it was only in the 1970s that he created most of the snaps in these series. They are a unique documentation of the city quarters which no longer exist.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
before 1939
gelatin silver print, 17.4 x 12.4 cm,
author`s stamp on the reverse,
edition: unspecified
vintage print
Public authorities commissioned Sempoliński to produce photographic documentation of a number of Polish cities and their surroundings. The work presented here shows the Royal Castle and Sigismund`s Column in Warsaw. It was reproduced in one of his albums entitled I just Make Documents, published for his retrospective exhibition in the Zachęta National Gallery of Art in Warsaw (2005).
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
Bez tytułu (Odbudowa Starego Miasta w Warszawie)
1950
brom, papier, 17,4 x 12,4 x cm,
pieczęć autorska na odwrocie,
nakład: nieokreślony
vintage print
Sempoliński z entuzjazmem dokumentował powojenną odbudowę Warszawy, pracę robotników, udział artystów w tym ogromnym projekcie i nowe, zrekonstruowane, bądź od nowa zbudowane dzielnice. W latach 50. zainteresował się ubogimi rejonami Warszawy, ale najwięcej fotografii z tych miejsc powstało w latach 70. Utworzyły one niezwykły zapis dzielnic dziś już nieistniejących.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
przed 1939
brom, papier, 17,4 x 12,4 cm,
pieczęć autorska na odwrocie,
nakład: nieokreślony
vintage print
Sempoliński zrealizował dokumentację fotograficzną dotyczącą wielu miast i ich okolic na zlecenie instytucji państwowych. Prezentowana praca przedstawia Zamek Królewski w Warszawie i Kolumnę Zygmunta. Była reprodukowana w monografii autora pt. "Robię tylko dokumenty", wydanej z okazji retrospektywnej wystawy Sempolińskiego w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie (2005).
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
POMNIK Adama Mickiewicza w Warszawie nocą, dat. 1950,
17 x 12,5 cm. Na odwrocie pieczątka autorska z datą wpisaną ręcznie. Leonard SEMPOLIŃSKI (1902-1988), fotograf i malarz, członek założyciel Związku Polskich Artystów Fotografików
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
POMNIK Adama Mickiewicza w Warszawie.
Odsłonięcie ponowne 28 I 1950 r. na zamknięcie jubileuszowego Roku Mickiewiczowskiego (po restauracji zniszczeń wojennych), 17 x 12,5 cm. Na odwrocie pieczątka autorska i data wpisana ręcznie (1950). Leonard SEMPOLIŃSKI (1902-1988), fotograf i malarz, członek założyciel Związku Polskich Artystów Fotografików
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
[Warszawa - widok na zabudowania klasztoru na Bielanach]. [l. 30. XX w.].
Fotografia form. 17,3x12,3 cm we wsp. passe-partout form. 27,5x22 cm (Przedstawia widok na zabudowania klasztorne i wieże kościoła. Na odwrocie piecz.: "Copyright by Leonard Sempoliński Warszawa, ul. Walecznych 27 m 9". Stan bardzo dobry).
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
[Warszawa - park w Łazienkach]. [l. 30. XX w.].
Fotografia form. 17,5x12,8 cm we wsp. passe-partout form. 27,5x22 cm (Przedstawia fragment parku w porze zimowej z drewnianym mostkiem. Na odwrocie piecz.: "Copyright by Leonard Sempoliński Warszawa, ul. Walecznych 27 m 9" oraz dwie naklejki. Stan bardzo dobry
L.Sempoliński (1902-1988) - fotograf i malarz, współzałożyciel ZPAF i jego prezes w l. 1951-1956).
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 12,5 x 17,5 cm; pieczęć autorska na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 12,5 x 17,5 cm; pieczęć autorska na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SEMPOLIŃSKI Leonard (1902-1988)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 14,5 x 12,7 cm; dat. i opisana na odwrocie (ołówkiem i kredką) oraz pieczątka autorska.; odbitka autorska, nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament